ایده دنیای بدون تنش :

ایده دنیای بدون تنش

طوریکه بهمه واضح وروشن است امروز زندگی هر جامعه وملتی در جهان بدون رابطه با سائیرجهان  وکشور های مختلف منطقه وفرامنطقه بطور مستقلانه امکان پذیر نبوده  و  دنیای امروزی ما دنیای روابط و همکاری­های متقابل میان دولت ها وملت ها بوده چنانچه کسی نمی­تواند از نقش همکاری­های منطقوی و بین­المللی میان کشورها و دولت­ها ومناسبات مختلف فرهنگی زبانی نژادی اعتقادی وخویشاوندی انکار ورزد تا جایئکه می­توان ادعا کرد: که هیچ کشور و ملتی دردنیا نمی­تواند بتنهایی بدون روابط حسنه و همکاری  های متقابل با دیگر کشورها زندگی کاملاً مستقلانه داشته باشد زیرا خواهی نخواهی هر کشوری نسبت به کشورهای دیگر بنحوی احساس ضرورت و نیازمندی می­کند. چه زیبا و خوب می­بود اگر روابط کشورهای جهان با یکدیگر بر اساس حسن نیت، تفاهم و همکاری، برابری و برادری استوار بودی و هیچ کشوری نسبت به کشور دیگری احساس برتری و یا کمتری نکرده و از دید انسانی، خوشبینی و تفاهم و همکاری با یکدیگر چنین روابط انسانی وهمکاری متقابل داشتی و در نهایت انسان بتوانیستی از این طریق در جهان عاری از کشمکش ها و تنش ها زندگی کرده و خوشبختی­ها را صاحب شدی!

ولقد کرمنا بنی آدم :

                          ولقد کرمنا  بنی آدم

                               قران کریم فقط به اصل و گوهر انسان، کرامت و فضیلت داده بدون در نظرداشت ملیت قوم، طایفه، نژاد و رنگ خاصی

و همة افراد بشر را از نظر اینکه انسان اند و در انسانیت با هم شریک هستند مورد خطاب قرار داده و فضیلت و کرامت

انسانی را برهمة ایشان ارزانی گردانیده است نه بر قوم و طایفه و ملت و گروه خاصی.

چنانچه این اصل را پیامبر اسلام«ص» عملاً در ساحة عمل به اجراء درآورده.بود بلال غلام سیاه حبشی

و سلمان فارسی را در کنار خود و یاران فداکار و با وفای خویش قرار داده و از جملة تصمیم گیرندگان و عضو شورای

خود ساخته و مقام شامخ مؤذن بودن در اسلام یا به تعبیر دیگری سخنگویی از دین را به او سپرده بود و

ابوجهل و ابولهب را که از سروران قریش و از نزدیکان واقوام پیامبر هم بودند بواسطة کفر و نفاق 

شان ایشان  را مردود دانسته بوده البته این خواسته اسلام فقط یک آرزو

و تمنای محض نبوده و تنها به یک بحث تئوریک خلاصه نمیشود بلکه در عمل هم پیاده گردیده است

 

 

 

نزول اولین آیات قرآن کریم در ماه رمضان :

نزول اولین آیات قرآن کریم  درماه  رمضان :

 پیامبر اسلام معمولا برای تفکر وعبادت

 ( قبل از بعثت )

 بسوی غار حرا ء میرفته ومدت چند روزی در

 آن غار بشکل اعتکاف بتفکر وعبادت خدا مشغول

میگردیدند تا اینکه در یک شبی جبرئیل امین( ع)

برایشان ظاهر میگردد که پیامبر اسلام خود موضوع

را چنین بیان میکنند : هنگامیکه من میخواستم بخوابم

 دیدم جبرئیل پارچه از دیبا که در آن کتاب ویا مکتوبی

 بود بنزد من آورد وگفت : بخوان گفتم من خواننده

نیستم چه بخوانم ؟ چبرئیل مراگرفت وچنان فشاری داد

که پند اشتم مرگم فرا رسیده سپس مرا رها ساخت ومکرر

 میگفت بخوان گفتم چه بخوانم دوباره مرا فشار داد

وهمچنان تا بار سوم وهر بار میگفت :

بخوان ومن میگفتم چه بخوانم ؟ که بلکه او دست

از سر من بر دارد که بار اخیر گفت :

 ( بخوان بنام پروردگارت که آفرید وآفرید انسان

را از خون بسته. بخوان وخدای تو بی نهایت بزرگ است

 او آن ذاتی است که قلم را بیاموخت وبه انسان

تعلیم داد آنچه راکه نمیدانست.

( بسم الله الرحمن الر حیم ).

( اقراء باسم ربک الذی خلق . خلق الانسان

من علق .اقراء وربک الاکرم الذی علم با القلم

. علم الانسان ما لم یعلم) ( صدق الله العظیم )

سنت اعتکاف در ماه رمضان :

                 سنت اعتکاف در رمضان:

درروایتی از ابی هریره رض آمده است که رسول الله ص در هرسال

در ماه رمضان ده روز به اعتکاف می نشستند ودر ُسالی که

در آن سال از دنیا رحلت فرمودند بیست روز به اعتکاف نشستند

 (کان النبی صلی الله علیه وسلم یعتکف فی کل رمضان

عشره ایام فلما کان عام الذی قبض فیه اعتکف عشرین یوما

 (رواه البخاری)

حدیث پیامبر بزرگ اسلام ص

از پیامبر  اسلام (ص )روایت است که فرموده اند: بسا روزه داران اندکه ازروزه ای شان بجز ازگرسنگی مزد دیگری برای شان وجود ندارد  یعنی مزد وثوابی به روزه شان مرتب نیست وبسا شب زنده دارانی هستند که از قیام شان بغیر از بیدار خوابی دیگر بهره ای وجود ندارد ( رب صائم لیس من صیامه الا الجوع ورب قائم لیس من قیامه الا السهر        (رواه ابن ماجه)