انجماد فکری :

                                                                                                بسم الله الرحمن الر حیم  

                                             انجماد فکری :

با حکمت بالغة که خداوند «ج» در خلقت بشر داشته، افراد بشر را یکی نسبت به دیگری متفاوت آفریده که تأثیر این تفاوت خلقتی را میتوان در خوی و خصال، استعدادها و توانایی های متفاوت انسان و در زندگی فردی و اجتماعی او به خوبی ملاحظه کرد و به روشنی دید که همنوا با خلقت انسان، برداشت های او نسبت به مسایل مختلف زندگی اجتماعی از یکدیگر متفاوت بوده برداشت های درست و نادرست، سطحی و عمیق، منطقی و غیر منطقی حق و ناحق در کنار هم در فکر و ذهن هر کدام از افراد بشر موجود بوده که در عمل چهره نمایی میکند. 

چنانچه اگر رشد و تحول مثبت و سازندة در مغز و فکر انسان بوجود نیاید و مغز انسان همدوش با دیگر اندامها و اعضای وجود انسان رشد متناسبی نکند،و تحول مثبتی را نپذیرد و یک حالت انجماد و ایستا را بخود داشته و در حالت انجماد باقی بماند، ماننده مغز طفل کوچک و خورد عقب مانده ذهنی که خودش هر روز از نظر سنی و جسمی رشد کرده ولی مغزش متعادل با اعضای دیگر وجودش رشد متناسب و متعادلی نداشته و در یک حالت ایستا و.انجماد باقی مانده و هرچه اندام های دیگر وجودش رشد میکنند مغز آن به همان حالت اولیه باقی میماند و به ماننده انسانهای عقب ماندة ذهنی که هر چند از نظر جسمی بزرگ میشوند، مگر مغز شان مغز همان طفل کوچک وخوردی بوده که رشد متوازن و متکاملی ندارد که بعضاً میبینید بعد از کمال رشد فیزیکی و با داشتن هیکل بزرگ و کلان آنچنانی هنگام صحبت و گفتگو حرف های کودکانه و نا متناسب به سن و موقعیت خویش به زبان میرانند که خود نمونة از عدم رشد و یا رشد نا متعادل فکر و مغز ایشان را با سایر اعضای فیزیکی وجود آنها نشان میدهد. البته این رشد نا متعادل سبب بروز مشکلات غیر طبیعی در مسیر زندگی فردی و اجتماعی انسان و جامعه میگردد و این مشکل زمانی بغرنج و بزرگ میشود که اشخاص دارای مشکلات مغزی این چنینی،به مخالفت باعلم وپیشرفت جامعه برخواسته نه تنها تصمیم گیرنده بر سرنوشت شخصی خود بوده بلکه تصمیم گیرندگان سرنوشت جامعه و ملتی نیز گردند ضعف این بلوغ فکری و رشد ذهنی زمانی بیشتر احساس میشود که در سطح بالا جامعه ای به کمبود و یا نبود چنین رشد فکری مواجه گردد و این مشکل زمانی حادتر خواهد شد که افراد دارای مغز خورد و کوچک بدون رشد ذهنی و بلوغ فکری خواسته باشند تا برداشت های ناقص و نارسای خود را از مسایل عمدة اجتماعی و سیاسی جامعه به منزلة وحی منزل الاهی غیر قابل تعدیل و تغییر تلقی کرده و زمانی مصیبت بارتر خواهد گردید که برداشت های سطحی ناقص و ناپخته خویش را از دین جزء از دین دانسته و خواسته باشند تا چنین افکاری را به زور و سرنیزه بر جامعه ای بقبولانند که در آن صورت وای بر حال چنین جامعه و ملتی خواهد بود! ؟. در حالیکه ماننده خورشید روشن است اسلام عزیز که دین همه امت مسلمه است عاری از هرگونه کج اندیشی ها، بدعت و خرافه پرستی ها افراطگری وتفریط گرائی ها  بوده  نه تنها احترام و ارج کاملی بر علم و دانش بشری داشته بلکه علم را گم شده ای مومن دانسته وکسبش را به او ازهمه سزاوار تر میداند وهمه خصوصیتهای فطری در روح و گوهر این آئین پاک نهفته بوده که هیچ نوع تعرض و تصادمی با پیشرفت علم و ترقی بشر و تکنالوژی عصر و تجارب مکتسبه انسان ندارد، بلکه با زندگی فطری انسان هماهنگی کاملی دارد و بشر را ابداً از فطرت بشری او جدا نمیسازد، بلکه بر عواطف و غرائز فطری انسان اعتنا کرده و آن را در حد اعتدالش میپذیرد. چه اسلام ماننده چشمة زلالی است که هر کس به قدر تشنگی خود میتواند از آن رفع تشنگی نموده به همه مذاق ها غذایی و به همه دردها دوایی دارد. چه اسلام آئینی است که هیچ کس و هیچ جمعی را از خود نمیراند. انسانیت را بدون تبعیض ملاک ارزش قرار داده (ولقد کرمنا بنی آدم ) بر رنگ، قوم، نژاد، ثروت و دارای انسان ارزش ذاتی قایل نبوده، فقط عمل و تقوای انسان را ملاک حقیقی قرارداده مزیت و برتری هر انسانی را در گرو عملکرد خود او میداند وبس .

  با احترام سید محمد خیرخواه

حسن نیت بمردم :

 

حسن نیت بمردم :                                             

حضرت انس بن مالک میگوید که پیامبر اسلام ص بمن گفتند که ای پسرم اگرمیتوانی ازصبح تا شام و ( درتمام زمان) دردلت هیچ نوع کینه وعداوت نسبت بمردم باخود نداشته باشی پس چنین باش که این از روش وسنت من است کسیکه سنت مرا زنده نگهدارد مرا دوست می دارد وکسیکه مر ا دوست می دارد بامن در بهشت است (عن انس بن مالک رض قال  قال لی رسول الله ص یا بنی ان قدرت ان تصبح وتمسی ولیس فی قلبک غش لاحد فا فعل ثم قال لی یابنی وذالک من سنتی ومن احی سنتی فقد احبنی ومن احبنی کان معی فی الجنه  رواه الترمذی              

مواظبت انسان از خودش :

موا ظبت دائمی انسان  ازخودش:                                          

 مواظبت دائمی انسان از خودش باعث نجاتش میگردد طوریکه پیامبراسلام ص در این رابطه چنین فرموده است: (من یضمن لی ما بین لحیته وما بین رجلیه اضمن له الجنه) اگر کسی ضمانت دهد محل میان ریش خودش را یعنی دهن وزبانش را زیرا هر گونه کلمات زشت  از قبیل کلمات کفری دروغ تهمت غیبت نمامیت لهو ولعب وغیره همه از همین مجرای دهان وزبان انسان صادر میشود وهمچنین ضمانت کند برای من زیر ناف ومیان پاهایش را ازمحرمات زیرا انواع محرمات وگناهان کبیره ازهمین طریق انجام میشود من ضمانت میکنم ورود جنت را برا او تاوارد بهشت خدا گردد رواه البخاریُ

پیامبر اسلام ص فر موده

 

 

 

 

پیامبر اسلام ص فرموده است ازهفت چیز هلاک کننده بپرهیزید : 

اصحاب پیامبر ص پرسیدند این هفت چیز کدام ها است ؟پیامبر ص فرمودند :   

( الشرک با الله  والسحر وقتل النفس اللتی حرم الله الا با الحق                         

 واکل مال الیتیم والتولی یوم الزحف وقذف المحسنات الغافلات)                           

شرک باخدا سحر وجادوقتل نفس که خداوند ج از کشتن او                                 

 جز بحق ممانعت کرده است - خوردن سود وربوا - خوردن مال یتیم                         

 فرار از جنگ ودادن سنگر به دشمن ونسبت دادن فعل زنا                               

 به زنان موئمنه وپاک دامن که از اتهام وارده بی خبر هستند                                   

 متفق علیه