کسیکه روزه روزه داری را بگشاید...

عن انس (رض) قال قال رسول الله صلی الله علیه وسلم

کسیکه روزه روزه داری رابگشاید برای او مثل مزد واجر

روزه دار است بدون اینکه از مزد روزه دار چیزی کاسته

وکم شود (من فطر صائما کان له مثل اجره

غیر انه لاینقص من اجر الصائم شیئ رواه الترمذی)

 

اوقات رمضان برای جنگ ومنا قشه نیست :

اوقات رمضان برای جنگ ومناقشه نیست :

 ازپیامبر بزرگ اسلام روایت شده که فرمودند:

( قال رسول الله (ص )قال الله عزوجل کل عمل ابن آدم له الا الصیام

فانه لی وانا اجزی به والصیام جنه  فاذا کان یوم صوم احدکم

 فلا یرفث ولا یصخب فان سابه احد او قاتله فلیقل انی صائم

 والذی نفس محمد بیده لخلوف فم الصائم اطیب عند الله

من ریح المسک للصائم فرحتان یفرحهما اذا افطر

 فرح بفطره واذا لقی ربه فرح  بصومه متفق علیه )

ازرسول خدا (ص) روایت شده که فرمودند  الله ج میفرماید:

 هر عمل ابن آدم

برای خودش است بغیر از روزه که برای

من است پاداش ومزد روزه دار را فقط من میدهم وروزه سپری است

در برابر معاصی

وچون یکی از شما روزه دار باشد باید حرف زشت نگوید

سرو صدا نکند باکسی در گیری  نکند واگر کسی اورا دشنام

داد ویا بستیز وجدل با او برخواست در مقابلش بگوید من روزه

دارم سوگند بخداوندیکه جان محمد در اختیار اوست

بوی دهن روزه دار از عطر ومشک بنزد خداوند خوش بوی

تر است برای روزه دار دو خوشی است که به آن خوشحال

 ومسرور میگردد  یکی در وقتیکه افطار میکند  ودومی

 درهنگامیکه پروردگارش را ملاقات می نماید

( روایت حدیث متفق علیه است یعنی به روایت بخاری ومسلم هر دو است)

 

 

صوم رمضان از روی ایمانداری اخلاص وتقوی

            صوم رمضان ازروی ایمان داری وتقوی:

 من صام رمضان ایمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه متفق علیه

 پیامبر اسلام ص فرموده اند کسیکه  رمضان را از روی ایمان وباورمندی

واخلاص  وآرزومندی روزه بدارد گناهان گذشته او آمرزیده میشود

 

ماه مبارک رمضان بر همگان مبارک باد

حلول ماه رمضان برهمگان مبارک باد :

پیامبر اسلام( ص )فرموده اند (بنی الاسلام علی خمس

شهاده ان لاالاه الا الله

 وان محمدا رسول الله واقام الصلاه  وایتاءالزکواه

والحج وصوم رمضان ) (رواه البخاری)

 حضرت عبدالله ابن عمر(رض )روایت میکند که

رسول خدا ص فرمودند اسلام برپنج ستون وپایه

استوار می باشد  1شهادت وگواهی دادن بر اینکه جزخدای


یگانه ذات دیگری قابل پرستش

 وعبادت نیست وحضرت محمد (ص) رسول

وفرستاده خداوند است 2 وبرپا داشتن نماز

3 ودادن زکواه 4 وحج خانه خدا

5 وگرفتن روزه ماه مبارک رمضان   

(حدیث شریف به روایت بخاری)

در این جنگل...

             در این جنگل گرگان درکمین اند :   

-----------------------------------

    غزالی چوچه خود را چنین گفت

 که جنگل دارد اسرار نهانی

 در او دائم دشمن فراوان

بود مشکل همه را خود بدانی ؟  

 در این جنگل گرگان در کمین اند

هنوز تو کودکی ضعیف وناتوانی 

 اگر یگدم مواظب خود نباشی

به آسانی رسند گرگان با کامرانی

   حیات ما گشته شبیه به جنگل

 که خق بازور باشد ممکن خود ندانی ؟

  همین قانون جاری بود در طبیعت

 که زورمند بر تر است در هر جای ومکانی؟