نزول اولین آیات قرآنی:

نزول اولین آیات قرآن کریم  درماه  رمضان :

 پیامبر اسلام معمولا برای تفکر وعبادت

( قبل از بعثت ) بسوی غار حرا ء میرفته ومدت چند روزی در آن غار بشکل اعتکاف بتفکر وعبادت خدا مشغول میگردیدند تا اینکه در یک شبی جبرئیل امین( ع) برایشان ظاهر میگردد که پیابر اسلام خود موضوع را چنین بیان میکنند : هنگامیکه من خوابیده بودم دیدم جبرئیل پارچه از دیبا که در آن کتاب ویا مکتوبی بود بنزد من آورد وگفت : بخوان گفتم من خواننده نیستم چه بخوانم ؟ چبرئیل مراگرفت وچنان فشاری داد که پنئاشتم مرگم فرا رسیده سپس مرا رها ساخت ومکرر میگفت بخوان گفتم چه بخوانم دوباره مرا فشار داد وهمچنان تا بار سوم وهر بار میگفت : بخوان ومن میگفتم چه بخوانم ؟ که بلکه او دست از سر من بر دارد که بار اخیر گفت :

 ( بخوان بنام پروردگارت که آفرید وآفرید انسان را از خون بسته. بخوان وخدای تو بی نهایت بزرگ است او آن ذاتی است که قلم را بیاموخت وبه انسان تعلیم داد آنچه راکه نمیدانست.

( بسم الله الرحمن الر حیم ).

( اقراء باسم ربک الذی خلق . خلق الانسان من علق .اقراء وربک الاکرم الذی علم با القلم . علم الانسان ما لم یعلم)

 ( صدق الله العظیم )

 

 

 

                                    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد