با مصیبت های وارده بر اها لی متدین ولایت زیبای کندوز شریک و همنوا هستیم :


جامعه­ ما که امروزگرفتار بحران، جنگ،تجاوز نزاع بی امنیتی، فقر، بی­سوادی و بی­ اعتمادی گرفتار است به انسان مریضی که گرفتار امراض گوناگون شباهت دارد میماند که قبل از هر  نوع اقدام به تداویی لازم است تا امراض او در قدم اول تشخیص گردد که گرفتار چه نوع مرضی ومصیبتی است بعد از تشخیص مرض میتوان بتداوی او اقدام کرد.

 همچنان جامعه ما که گرفتار تجاوز جنگ منازعه و بحرانهای اجتماعی دیگری است در قدم اول لازم است تا عوامل تجاوزجنگ و بحرانهای اجتماعی دیگر همه ریشه با بی گردد. تا دانسته شود که چه عوامل باعث ایجاد جنگ،تجاوز بی ­اعتمادی و بحرانهای اجتماعی دیگرگردیده که بعد از تشخیص عوامل جنگ وبحرانهای اجتماعی راه­های جلو­گیریی از جنگ و بی اعتمادیی و بحرانها را میتوان جستجو کرد و به اقدام عملی دست یازید.

اگر امروز در ولایت شهید پرور کندز دست های پت وپنهان در سقوط شهر وبتاراج کشیدن ثروت های ملی ومردمی وکشتار مردم دخیل باشد در قدم اول باید افشا شود تا دانسته شود که کیها دوست وکیها دشمن اند ؟ وچرا مردمان که در طول تاریخ در کنار یگدیگر زندگی کرده اند امروز رهنمای دشمن میگردند وخانه های همسایگان خود را به دشمنان رهنما ای میکنند؟ وکیها عصبیت قومی را دامن میزنند ؟ واشاره به حدیثی از پیامبراسلام(ص) است که شیطان خفته را بیدار میسازند که معنی حدیث این چنین است: که لعنت خداوند بر کسانی که بر عصبیت قومی دامن میزنند و شیطانهای خفته را بیدار میسازند وامیدواریم که خداوند ج ملت مارا از این مصیبت ها نجات دهد ودروازه های رحمت خود را بر رخ ما بیشتر بگشاید ومیخواهیم بگویم که مردم متدین کندز شما تنها نیستید خدا وملت افغانستان همه با شما است

زنده وپا بر جا باشید آمین یا رب العالمین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد