فطرت خفته بشر با ندای رسای اسلام بار دیگر از خواب غفلت بیدار گردید :

قطرت خفته بشر با  ندای رسای اسلام بار دیگر از خواب غفلت  بیدار گردید :

============================================

 فطرت خفتة بشر به ندای جاویدانة اسلام که فرمود: (ای مردم ما شما را از زن و مردی آفریده ایم و شما را دسته دسته و قیله قبیله ساختیم و بصورت ملتهای مختلف و اقوام متعدد قرار دادیم تا همدیگر خویش را از هم بازشناسید و همانا بهترین و گرامی ترین شما نزد خداوند پرهیزگارترین شما است)

( یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر وانثی وجعلناکم شعوبا وقباءیل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم ان الله علیم خبیر ) حجرات آیه ۱۳)

یکبار دیگر به این ندا  لبیک گفت. چنانچه قبل از ظهور اسلام  سران قریش برای خویش نسبت به مردمان دیگر فضل و کرامت بیشتری  قایل بودند و در مراسم حج و ورود به کعبه معظمه  از راهی که دیگر مردم به کعبه وارد میگردیدند آنها وارد نمی شدند واحساس غرور میکردند

 و بر خلاف راه مردم میخواستند تا راه دیگری مخصوص به خود داشته باشند، که قرآنکریم خطاب به ایشان میفرماید: (ای قریش از همان جایی که مردم دیگر وارد کعبه میشوند شما هم وارد شوید و برای خود ترجیح و فضلی قایل نباشید)7. و پیغمبر اسلام«ص» با ندای رسای خویش در حجة الوداع چنین میفرماید: (ای مردم همانا! خدای شما یکی و پدر و مادر  شما یکی است، همة شما از نسل آدم بوده و آدم از خاک است. همانا بهترین شما نزد خداوند پرهیزگارترین شما است. هیچ عربی را بر عجمی و هیچ عجمی را بر عربی و هیچ سفیدی را بر سیاه و سرخی و هیچ سیاهی را بر سفیدی فضلی نیست مگر بواسطة تقوی و پرهیزگاری.)8 ( ترجمه حدیث شریف )

مگر متأسفانه می بینید اسلام با همة زیبایی ها و خوبی هایش مورد تهمت و تنقید معاندان و مخالفانش قرار میگیرد و اعمال عده ای که اعمال شان به موازین واصول  اسلامی هیچ ربطی و تناسب ندارد و ممکن است ریشه های دیگری داشته باشد،  به اسلام و دین برحقش  چسپانیده شده و بواسطة همین اعمال و رفتار-  بسیار مغرضانه اصل دین از جانب مخالفان کوبیده میشود. و این در حالی است که همة تأکیدات اسلام و نصوص صریح قران کریم و سنت پیغمبر اسلام بر عطوفت و مهربانی، تساهل و آسانگیری بر امت دعوت و اجابت (بشریت) تمرکز داشته و صراحتاً قرآنکریم میفرماید که: خداوند بر بندگانش آسانی و سهولت را اراده دارد نه عسر و مشقت را9  (یرید الله بکم الیسر ولا یرید بکم العسر )و پیغمبر اسلام به پیروانش دستور اکید داده و فرموده است: (به مردم آسان گیر بوده متشدد و سختگیر نباشید و برای «مردم» مژده دهید، فاصله و تنفر ایجاد نکنید).10 ( یسروا ولاتعسروا بشروا ولاتنفروا ) حدیث شریف 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد