تفکر در زیبایی ها وقوانین جاری در طبیعت وعالم هستی :

تفکر درزیبائی ها وقوانین جاری در طبیعت و عالم هستی ( کاینات ):

طوریکه قبلا اشاره کردیم جهان هستی باهمه زیبائی ها وظرافت های که دارد و در خلقت هرجزء از اجزای آن زیبایی ها وظرافت ها ی موزونی  بکار رفته  که هرکدام از آنها را میتوان آیه ها ونشانه های  قدرت خالق لایزال الاهی دانست وشگفت آور تر اینکه درحالیکه اجزاء کائینات وجهان هستی  همه باهم در ارتباط ونزدیکی وپیوستگی قرار  دارندوحتی بعضی ازآنها یکی علت وجود دیگری میگردند ودر پیدایش یگدیگر حالت علت ومعلول رابخود میگیرند مانند ه پیدایش ابر از وجود بخار وعلت وجود برف و باران از پیدایش ابروهمچنین پیدایش مواد غذائی ونباتی به سبب وجود زمین - آب وهوا و پیدایش محصول زمین به علت غذا وکود که باز منشاء نباتی وغذائی دارد وپیدایش مرغ به سبب  تخم مرغ وعلت وجود تخم مرغ به سبب خود مرغ که این سلسله  را هرچه خواسته باشیم  وسعت داده میتوانیم  . خلاصه  اینکه با وجود ارتباط اجزاء عالم وکائینات با یگدیگر بشکل زنجیره ای ولی بازهم  همه  جهان واجزای عالم هستی درحالیکه  بایگدیگر مرتبط وپیوسته هستند مگر  در حقیقت همه اجزای عالم وکاینات وابسته ومحتاج ومحدود ونسبی بوده وبقدرت خارج از حیطه کائینات که آنها را خلق وایجاد کرده و نظم وزیبائی بخشیده محتاج اند. خلاصه اینکه

 وجود کائینات باهمه زیبائی ها وظرافت های موجود که دارد که همه آنها واقعیتی های است قابل مشاهده درک ولمس واحساس ومتغییر ورنگارنگ ودر عین حال محتاج محدود نسبی که وجود هر یک از اجزاء آنها وابسته به شرائیط زمانی ومکانی که زمانی وجود دارند وزمانی وجود ندارند ووجود یکی نسبت بدیگری کامل تر ویا ناقص تراست  وعلوم تجربی وبخصوص فرمول (ترمودینامیک ) یا دینامیک حرارتی امروز  ثابت ساخته که پیدایش کائینات وجهان هستی را بدایت وآغازی موجود  بوده است  که از زمان معینی پیدا گردیده اند لذا نظریاتیکه گویا عالم هستی قدیم ازلی وابدی بوده است با این فرمول  و نظریه (ترمو دینامیک )باطل ثابت میگردد . پس زمانیکه برای  کائینات  وعالم هستی بدایت ثابت گردد لزوما  جهان هستی را نهایت وپایانی نیزاست لذا به اساس ثبوت علم وتجربه   گفته میتوانیم که جهان هستی وکائینات طوریکه آغازی داشته اند پایانی نیز دارند پس از این جهت  کائینات وجهان هستی ازلی وابدی نبوده وپایدار وثابت باقی نخواهند ماند وبه روزیکه خداوندج حکم کند این نظام  کائینات همه درهم وبرهم خواهد شد ( اذا قضا امرا فانما یقول له کن فیکون ) 2 وآن قدرتیکه ازلی وابدی وپایدار وثابت ولایتغییر بوده و خواهد بود قدرتی است ماوراء کائینات وجهان هستی وآن قدرت بی شک قدرت خالق لایزال ومدبر امور دانا وتوانا حی وقیوم (الله ) متعال ا ست (تعالی الله عما یصفون )

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد